اینماد طیف کو
021-33281056
09361036287

انواع ام دی اف

ام دی اف خام

ام دی اف خام درهر جا که نیاز به شکل خام و روکش نشده باشد کاربرد دارد مانند ساختمان سازی ,ارک , پارتیشن , اسباب بازی و…

HDF فیبر با چگالی بالا

ام دی اف به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط میباشد. فیبر با چگالی بالا نیز ساخته میشود که به ان Hdf میگویند. Hdf از چوب محکم تر اما سبکتر است و در بسیاری صنایع کاربرد دارد.

LDF فیبر با چگالی پائین

به تخته فیبر با چگالی پائین  Ldf گفته میشود که از آن به عنوان عایق حرارت و صوت استفاده میشود.

ام دی اف با روکش ملامینه

آنچه در بازار به عنوان ورق ام دی اف وجود دارد همین ام دی اف با روکش ملامینه است که با ضخامت 16 میلی متر تولید میشود. روکش ملامینه به رزین آغشته است و استقامت ان در حد متوسط است. ام دی اف با روکش ملامینه در کابینت سازی ,سرویس خواب ,مبلمان و سایر وسایل منزل کاربرد فراوان دارد.

ام دی اف با روکش لترون

لترون روکشی ارزان قیمت میباشد و معمولا روی ورق نئوپان کشیده میشود ویا در انواع ورق ام دی اف که زیبائی ان ,چندان مهم نیست به کار برده میشود مانند قفسه های کابینت یا پشت ورق هایگلاس …

ام دی اف با روکش هایگلاس

ورق هیگلاس از ام دی اف خام با روکش پلکسی گلس تشکیل شده است. پلکسی گلس نوعی پلی کربنات میباشد که مانند شیشه ی براق و درخشان است. پلکسی گلس اگرچه مثل آینه و شیشه شفاف و درخشان است اما از پلاستیک ساخته شده و وزن آن از شیشه کمتر است.

ورق هایگلاس یک رو میباشد یعنی فقط یک سمت آن با لایه ی پلکسی گلس پوشانده میشود و طرف دیگر آن با ورق ملامینه یا لترون میباشد. این کار باعث کاهش چشمگیر  هزینه و وزن آن میشود.

ام دی اف با روکش پلی گلس

پلی گلس متریالی شبیه هایگلاس میباشد اما مقاومت آن بسیار بیشتر از هایگلاس میباشد. روکش پلی گلس که روی ام دی اف خام کشیده میشود مقاومت آنرا در برابر رطوبت ,خط و خش ,ضربه و موارد دیگر بالا میبرد. واضح است که قیمت ام دی اف پلی گلس نسبت به ام دی اف هایگلاس بسیار گرانتر است.

ام دی اف ایگر کد U425 PG
ام دی اف ایگر کد U425 PG

در طیف کو ام دی اف پلی گلس با برند های ایگر و وان اسکین که هر دو وارداتی هستند عرضه میشود.

ام دی اف با روکش HPL

ورق HPL نمونه ی دیگری از فراورده های ام دی اف خام میباشد که دارای مقاومت بیشتر در برابر رطوبت آتش, نور خورشید , باد و باران و… میباشد. از آنجایی که hpl ضد باکتریال است در آزمایشگاه ها وبیمارستان ها استفاده میشود. به دلیل مقاومت بالای  ورق hpl از آن در قسمت های خارجی ساختمان و نمای بیرونی استفاده میشود.

ام دی اف با روکش PVC

پی وی سی متریالی پلاستیکی میباشد و در برابر رطوبت و آب مقاومت بالائی دارد.از آنجایی که در ساخت کابینت و مصنوعات ساخته شده از ممبران  ام دی اف خام به صورت یکپارچه با روکش pvc وکیوم میشود و هیچگونه درز و شکافی بر روی کار وجود ندارد هر وسیله ای که از ممبران ساخته میشود ضد آب و ضد رطوبت میباشد.

ام دی اف با روکش چوب طبیعی

یکی از زیباترین روکش هایی که بر روی ام دی اف کشیده میشود چوب طبیعی است که باعث میشود سازه های چوبی با قیمتی مناسب تر ساخته شود .

ام دی اف روکش طبیعی بلوط موج دار
ام دی اف روکش طبیعی بلوط موج دار

انواع ام دی اف با قطر کم و نازک

انواع ام دی اف با قطر نازک کاربرد بسیاری در ساختمان سازی و صنایع خودرو سازی دارند. برای مثال از این ورق های نازک که قطری از 1.8 میلی متر تا 6 میلی متر دارند برای پوشش سقف ,دیوارپوش ,کف پوش , پارکت , دیوار پشت کمد  وکابینت ها سطح رویی در های چوبی و بسیاری موارد دیگر استفاده میشود.

انواع ام دی اف ضخیم و با قطر زیاد

قطر این تخته فیبر ها از 30-45 میلی متر تا45-60 میلی متر متغیر میباشد. ام دی اف های ضخیم در صفحه ی روکابینتی یا در صنایع ماشین کاری  به کار برده میشود.

انواع ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت

در ساخت کابینت ام دی اف از چسب اوره فرمالدهید استفاده میشود.اما اگر بخواهیم ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت تولید کنیم باید از چسب ضد رطوبت استفاده کنیم. برای ساخت درهای سرویس بهداشتی و حمام ,راه پله ها ,کف پوش ها, مبلمان ,حمام و استخر و سایر مکان های رطوبتی از ام دی اف ضد رطوبت استفاده میشود.

انواع ام دی اف با فرمالدهید کم

استفاده از فرمالدهید و بخاراتی که از آن تولید میشود برای افراد حساس مضر میباشد. توصیه میشود در تولید مبلمان و وسایلی که بیشتر با انسان سروکار دارند  از انواع ام دی اف با فرمالدهید کم استفاده شود.

ام دی اف مقاوم در برابر حشرات و قارچ ها

درساخت این نوع ام دی اف که از آن به عنوان کفپوش و پارکت استفاده میشود مواد حشره کش و ضد قارچ به کار برده میشود تا حشرات موذی نتوانند درآن رخنه کنند.

ام دی اف مقاوم در برابر حرارت و اتش

همانطور که از اسمش پیداست این دسته از ام دی اف ها در برابر حرارت وآتش سوزی مقاوم اند از این نوع ام دی اف ها در فروشگاه ها ,دیوارپوش ها, بیمارستان ها و هر مکان دیگری که با ریسک حرارت و آتش سوزی همراه باشد استفاده میشود.

ام دی اف منحنی یا هلال

ام دی اف انعطاف پذیری بالائی دارد از این رو میتوان در ساخت آن  آنرا به شکل هلال یا منحنی تولید کرد تا از آن در فضاهایی که با کمبود جا مواجه هستیم استفاده کنیم مانند آشپزخانه های مینیمال و…

ام دی اف با رنگ پولیشی

رنگ پولیشی که بر روی ام دی اف زده میشود مقاومت آنرا بسیار افزایش میدهد. این رنگ تحت شرایط خاصی روی ام دی اف پاشیده میشود . کارگاهی که در آن رنگپاشی انجام میشود باید عاری از گرد و خاک و هر گونه آلودگی باشد.محصول تولید شده پس از هربار رنگپاشی ,سمباده زده میشود و دوباره رنگ زده میشود تا محصول نهایی  تمیز, براق و یکدست باشد. به هین خاطر ام دی اف با رنگ پولیشی قیمت نسبتا بالائی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *